Cauta:

Passo Pordoi-Italia
477 vizite - 0 comentarii
adaugat de Cozana

Adevaruri despre trecut: Sa ne odihnim, tovarasi!
564 vizite - 0 comentarii

Am intrat in Orasul Interzis din Arabia Saudita!
21 vizite - 0 comentarii

Memorialul Bucurestilor - Episodul 4-
1.003 vizite - 0 comentarii

recomandam

complete_1

AnuntulVideo >> Cinema >> Stiinta, documentare

Drumetii tacute 6 zile in desert

Adaugat de Cozana 29.03.2023  Adauga la favorite 121 vizualizari

Nota film: 0 / 5 (0 voturi )

In noiembrie 2022 am petrecut 4 zile in drumetii singur in desertul Wadi Rum din Iordania, apoi m-am trezit printre beduinii tribului Zalabia timp de 2 zile. Desertul Wadi Rum este locul de filmare a multor filme populare, cum ar fi The Martian, Dune si Star Wars, datorita nisipului sau rosu si a muntilor care se filmeaza in mod miraculos vertical din nisip.
Traseul meu a inceput in satul Wadi Rum si dupa ce am petrecut noaptea la Quiet Desert Camp mi-am inceput drumetia. Am trecut in jurul masivului Nassrani peste Dunele de nisip rosu pana la inscriptiile Anfaishiyya. Aceste inscriptii cu camile, oameni, copii si unelte sunt vechi de aproximativ 2000 de ani si sunt inscriptionate de caravanele comerciale, ilustrand miscarea lor prin desert. Am campat deasupra celei mai mari dune de nisip din zona.
In ziua a 2-a, m-am indreptat catre Mushroom Rock, apoi prin Abu Khashaba Canyon spre desertul alb, unde am vazut cateva camile libere (salbatice). Am ajuns la picatura mea de apa pe care am facut-o cu 2 zile mai devreme cu un jeep si am campat langa Podul Burdah Rock
In ziua 3 am vizitat Um Fourth, un pod natural mare si am ajuns inapoi in desertul rosu unde am campat pe o formatiune de stanca in mijlocul desertului.
In ziua 4 am vizitat Khazali Canyon. La intrare peretii sunt acoperiti cu inscriptii care dateaza de mii de ani. Diferitele tipuri de inscriptii tamudice, nabateene si islamice indica ca oamenii vin aici de mai multe epoci. Dupa-amiaza tarziu am fost condus in desert de Saleem din tabara Quiet Desert pentru a petrece 2 zile cu beduinii adevarati in adancul desertului. Eu nu vorbeam araba, ei nu vorbeau engleza. A doua zi dupa ce au organizat o sarbatoare de logodna la care am fost invitat. Mi-am petrecut ziua ajutand la pregatire: prinderea caprelor, montarea cortului etc. Masa este o masa traditionala numita Mansaf. Tragerea cu armele este o traditie pentru aceasta sarbatoare.

Harmen Hoek

* Nota: Filmele cu / fara subtitrare sunt preluate din youtube.com
  Introdu codul din imagine

Trimite

Afiseaza playlist (total video: 0)
Prin utilizarea serviciilor noastre, iti exprimi acordul cu privire la faptul ca folosim module cookie in vederea analizarii traficului si a furnizarii de publicitate.