Cauta:

AnuntulVideo >> Turism

Turist in Croatia

Adaugat de Cozana 19.11.2018  Adauga la favorite 240 vizualizari

Nota film: 0 / 5 (0 voturi )

Din Romania, Croatia este foarte accesibila cu masina, sau cu un mijloc de transport pe sosea. Sunt si agentii ce vor oferi varianta cu avionul, dar nu stiu daca merita. Daca sunteti mai curajosi si poate mai odihniti, un drum din centrul tarii spre Croatia se poate face intr-o zi. De la Bucuresti treaba se intinde musai pe doua zile, dar tot merita sa urcati in masina pentru Croatia.

Taxele de drum… Desigur, o deplasare cu masina presupune pe langa costurile de benzina/motorina si taxele de drum. Da, au croatii autostrazi bune, dar platesti pentru ele de nu te vezi. Insa nu ne putem plange, ajungi relativ repede unde doresti. Eu nu imi pot imagina in Romania un drum de genul Pula-Plitvice facut in 3 ore. Probabil in Romania ai face stupid de mult pentru ca nu ai drumuri. La croati sunt, dar s-ar putea sa va deranjeze taxele de autostrada si nu doar de autostrada ci o sa platiti si pentru anumite tuneluri (ce-i drept unele superbe, de 5 sau 7 km pe sub munte) sau uneori nici nu o sa stiti exact pentru ce platiti, poate e un fel de taxa de statiune… Sau Luxury Tax ca la Monopoly laughing

Cum platesti taxele de drum in Croatia? Nu au vinieta ca in Ungaria sau Slovenia, dar platesti la fiecare iesire de pe autostrada sau drum expres sau ce o fi. Cand vedeam Cestarina deja stiam: la intrare luai un tichet de la tonomat, la iesire plateai la ghiseu sau uneori la alte tonomate (o singura data am platit la tonomat, cand ne intorceam de la Plitvice, caci era seara tarziu). Preferabil sa ai kuna, daca nu ai kuna ei primesc euro, dar iti dau rest in kuna (uneori cica nu ar fi chiar rigurosi la cum dau restul, iar tu nu o sa tii coloana de masini in spate sa vezi daca nu te-au fraierit cu cativa centi).

Plajele… Asa cum bine stiti sunt cu pietre, dar asta nu inseamna ca n-am vazut familii cu copii. Eu inainte sa ajung in Croatia am auzit o gramada de mamici, ca ele nu-si duc copiii in Croatia ca plajele sunt nasoale si nu pot face cei mici castele de nisip si juca in voie. FALS! Da, nu este nisip pe niciunde (cica a fi ceva pe langa Opatija, dar noi nu am mers in cautarea lui), dar celor mici le pui niste papucei de apa, cu care pot sta linstiti si pe plaja si n-ai treaba cu ei. Era PLIN de copii la Duga Uvala, unde ne-am balacit noi, da o sa va povestesc mai pe larg. Majoritatea adultilor sunt si ei cu papuci de apa. Eu n-am suportat nimic in picioare in apa si nici nu mi-am rupt degetele pe pietre, am putut fara ei. In schimb nu prea am putut sta la plaja pe pietre. Nu sunt eu foarte pretentioasa de felul meu pe la mare, cand am nisip sub mine nu am nevoie de sezlong, dar aici am avut nevoie de el, obligatoriu a fost. Un sezlong (fara umbrela) a fost undeva la 10 ron/zi, asa ca in zilele in care am stat la plaja mai mult, mi-am luat.

Apa… Wow, apa este, cred, cea mai mare binecuvantare in Croatia. Ma minunam de apa aia de cate ori o vedeam, de Clau deja incepuse cu glumele: „cum e apa azi, mai verde, mai albastra?" happy Era superba, verde, albastra cum vrei sa-i zici. Mare mai frumoasa n-am vazut niciunde… Tot noroc cu pietrele, caci se stie ca nisipul tulbura apele si nici in cele mai frumoase vise, plajele cu nisip nu au apa ca cele cu pietre sau pietricele. Da, da, da… prefer plajele cu pietre daca imi aduc astfel de apa!

Mancarea… Nu sunt deloc stilati si atenti la detalii, deh, slavi… dar mancarea e buna. Eu vreau sa precizez ca in Croatia am mancat cea mai buna Pizza Margherita dupa Italia. Totul sta in ce pui pe ea, in Romania, Pizza Margherita e oribila pentru ca de obicei nu se folosesc materiale bune la prepararea ei, la noi primeaza Pizza cu de toate (de asta o sa auziti muuulti romani ca pizza e proasta in Italia sau in tarile din jurul Italiei, caci romanul e invatat cu pizza tip shawarma si nu da doi bani pe calitatea produselor de pe o pizza simpla). Bucataria in Istria, cel putin, seamana cu bucataria italiana. O sa vezi tot felul de branzeturi si sunculite, fix ca la italieni. O sa vezi multe soiuri de paste in meniu, dar daca nu vrei sa papi ca in Italia si cauti ceva mai local, recomand Pljeskavica, care se papa si la noi prin zona Timisoarei, dar la croati se face altfel decat la sarbii care au inspirat bucataria din Banat si Cevapcici, un fel de mici dar putin mai indesati decat micii de la noi, care de regula se servesc cu o pasta de ardei si rosii, nu cu mustar. Noi pasta aia am zis ca e zacusca, dar nu e, doar seamana. Clau si-a comandat si frigarui si a primit pasta respectiva si pentru ele. Bucataria croata inseamna si multe fructe de mare, dar noi nu suntem fani, asa ca nu pot vorbi despre ea, insa pentru fani e un fel de rai.

8. Ce bem in Croatia? Eu m-am ferit de bauturile gazoase ca cel negru de tamaie, caci ultimul lucru pe care il doream in vacanta era sa fiu un balon gata sa se ridice, dar Clau a zis ca a lui obsesie, Coca Cola, nu e la fel de buna ca la noi, se aseamana cu Cola din Austria care e diferita ca si gust. El stie exact ce gust trebuie sa aiba Cola si cica in China ar fi baut cea mai proasta Cola ever. Credeati ca e la fel peste tot? happy La capitolul bere, eu am fost fericita, caci am gasit Bavaria (da radeti, stiu ca e un fel de limonada), radler-ul meu preferat, pe care o gasesc atat de greu in Romania. Dar cel mai mult m-am bucurat de apa plata Jana cu menta si lamaie, din care cred ca am baut litri intregi cat am stat in Croatia. Am adorat-o, la fel ca si apa minerala cu gust de fragute, soooo refreshing… imi venea sa iau baxuri pentru acasa, dar unde sa le mai fi pus in masina happy Lumea zice ca berea croata (adevarata, nu radler) este foarte buna, dar prietenii nostri nu au fost dati pe spate nici de Karlovacko, dar nici de Ozujsko. Cea din urma am gustat-o si eu foarte putin si mi s-a parut extrem de amara.

9. Turistii… Daca in general te intereseaza cu ce alte natii ar fi posibil sa imparti statiunea in care ajungi, afla ca mie Istria mi s-a parut a fi plina de nemti, italieni si maghiari. Sau poate ca unii nu erau nemti, erau austrieci, dar eu nu fac diferenta. Foarte multi tineri in Duga Uvala, cred ca a fost si o tabara in apropiere. Cum am prins acolo 15 august, iar in Italia se sarbatoreste Ferragosto, un fel de Thanksgiving latin, familii intregi de italieni au dat buzna in Istria, chiar i-am vazut pe zi ce trecea inmultindu-se vertiginos. Deci daca nu iti plac italienii, evita Istria la mijlocul lui august.

10. Altele… In Croatia se poate ajunge cu buletinul, nu ai nevoie de pasaport si de nicio viza. Benzina si motorina sunt mai ieftine in Ungaria sau Serbia decat in Croatia, dar nu cu mult. Mancarea mi s-a parut diversa, iar o alternativa la restaurantele scumpe sunt terasele sau patiseriile. O patiserie foarte raspandita in Croatia, pe care mai apoi am intalnit-o si in Slovenia este Mlinar. Puteti cumpara vinuri si ulei de masline de la producatorii locali. Noi chiar am gasit livezi intregi de maslini pe drumul spre Vrsar si am oprit sa le vedem si sa luam ulei de masline cu rozmarin (care e demential, deja am consumat jumate de sticla, ca il punem peste orice, atat de mult ne place) laughing Daca sunteti fani, luati bucuros, are pret de Cora…

In caz ca vreti sa mergeti in tara asta frumoasa, dar vi se pare o prea mare bataie de cap sa va ocupati de rezervari, sa va intrebati cu ce ar fi mai bine sa ajungeti la destinatie sau la cat o sa ajungeti cu taxele de drum, va recomand un Circuit Croatia (+ Muntenegru) sau un Weekend Croatia (+ Slovenia). Preturi mici, deja extrasezon, dar in Croatia vremea este minunata in septembrie. De incercat!

Semnaleaza o problema

* Nota: Filmele cu / fara subtitrare sunt preluate din youtube.com
  Introdu codul din imagine

Trimite

Afiseaza playlist (total video: 0)
Prin utilizarea serviciilor noastre, iti exprimi acordul cu privire la faptul ca folosim module cookie in vederea analizarii traficului si a furnizarii de publicitate.